LCHF/glutenfria frukostfrallor

 
Jag har sett recepet för ett bra tag sedan men har inte hunnit prova tidigare. Man måste ha pofiber till frallorna vilket som jag inte hade den hemma. Jag har beställt hem ett paket pofiber från Apotea för ett par veckor sedan.
Så imorse tänkte jag att jag kan passa på att baka frukostfrallor!
 
Sökte efter recepet och bytte ut kokosgrädde till vispgrädde eftersom vill inte använda kokosgrädde till frallorna. Vill spara den till matlagning som till exempel gryta, köttfärssås och lax i ugn.  
 
Till sex-sju bullar:
  • 4 ägg
  • 50 g kokosolja
  • 1/2 dl kokosgrädde/vispgrädde(40%)
  • 2 dl pofiber
  • 1 msk fiberhusk
  • 1,5 tsk bakpulver
  • 1-2 krm salt

Gör så här:

  1. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Blanda samman ägg, smält kokosolja och kokosgrädde/mjölk.
  3. Blanda sedan samman pofiber, fiberhusk, bakpulver och salt, blanda sedan ihop med äggblandningen.
  4. Låt svälla några minuter.
  5. Forma till 6-7 bollar och grädda mitt i ugnen cirka 20-25 minuter.
Beatrice Jakobsson - Fotograf

Mums vad gott! :)

Svar: Ja det var jättegott och jag kunde inte låt bli att äta upp allihopa! :D
Pernilla von Nilsson

Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

så gott

Svar: Du måste prova baka de! :D
Pernilla von Nilsson