Inga havskräftor men några krabbor blev det!

Vi har hunnit åka ut till sjöss för att hämta upp carapax burar idag innan det blev för mörkt därute. Det fanns inga havskräftor därinne förutom massor små krabbor! Vi tog med oss två st som var tillräcklig stor att ätas. Jag åt en och pappa åt också en. Jag anser att en fullvuxen krabba är godare! Det var ett mini äventyr dit. Först vägrade motorn samarbeta med pappa och vi satt i båten medan det ösregnade! Jag frös och Vivvi ångrade sig att följa med oss ner till bryggan trots vi har sagt till henne att stanna kvar hemma tydlig ;)
Motorn vaknade till sist och vi åkte från bryggan. Vi var oroliga över att inte hitta bojkotten till burarna. Jag såg minst 500 meter från båten. "Där är våra bojkott!"- skrek jag.
Vi hämtade upp burarna och blev besvikna över att det fanns inga havskräftor...
Hoppas på bättre nästa gång!!! :D