Våffeldagen hemma hos oss!


Hej på er som råkade kika förbi min blogg! :D

Bilden säger väl någonting? Det är ju våffeldagen idag, jag har sett fram emot dagen så mycket eftersom vill testa nya recept från en tjej på instagram. Receptet är glutenfritt även LCHF. Jag lagade fram våfflor genom att använda våffeljärn. Trodde hela tiden att det skulle bli lite katastrof eftersom jag glömde salt(som vanligt!)...men nej. Våfflorna klarade sig och de smakade gudomliga med vispad grädde(hade kanel i). Jag hade också hallon och kvarg med smaksatt nötchoklad till våfflor. Jag blev så jäklar mätt...är fortfarande mätt och det är ca 1,5 h kvar till middagen...haha! ;D

Ingredienser till receptet:
2 dl grädde (40%!)
4 st ägg
2 msk fiberhusk 
1 dl vatten
Lite salt (kommer ihåg detta!)

Vispa ihop alla ingredienser i skålen. Steka de i våffeljärn och servera dem med valfritt fyllning!

P.s jag har halverat receptet eftersom det är bara jag som äta dessa. Men det blev...mer än 4 st våfflor. Så jag ska halvera receptet en gång till nästa gång! :D