Krispiga grönkålschips med ädelostdipp!

Väldiga gott chips istället för vanliga potatischipsen!
 
Mamma köpte färska grönkål och bad mig att göra chips av de. Jag tänkte bara "jag har inte gjort det förut" och göra nog de till katastrof chips istället för krispiga! 
Jag funderade i några dagar(ovanligt av mig) och bestämde att göra chips av grönkål första gång idag. 
Tränade ett pass på gym alltså följde program för mitt knä. Kom hem och tittade på klockan. Oj jävlar, måste göra grönkålschips NU
Jag satte igång med att leta efter ska hur man göra de. 
 
Du behöver:
200 g grönkål, skär bort den grova mittstjälken
Olivolja med citron smak(om du har)
Havssalt eller vanlig salt

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader

Skär kålen i mindre chipsiga bitar.
Blanda väl med olivoljan
Rosta i ugnen .ca 15-20 minuter tills de är krispiga.
Krydda med salt.

Jag hade ädelostdipp till chipsen! Det var verkligen bra kombination!!!

Ädelostdipp
Mosa 50 gram ädelost och blanda med 2 dl cremé fraiche och lite persilja.
Ställ kallt en stund och låt mogna.

Hoppas ni blev sugen på annorlunda chips och vill testa! :D