Baconsushi

 
Ja! Jag fick inspiration från matbibeln på Facebook. Wow det såg så gott ut på videoklippet. Tänkte att jag måste prova laga den någon gång! Timmar gick och jag kom på att det finns några paket bacon i frysen även köttfärs. Jag har också två olika ost i kylskåpet. Varför tänkte jag?! Min mamma ska inte vara hemma till middagen. Jag kan lika gärna testa fram baconsushi för mig själv. Spelar ingen roll om den smaka skit eller god! ;)
 
Jag hade bara ett paket bacon, cirka 170 g köttfärs, massor av parmensamost och kryddor som till exempel paprikapulver och oregano.
Ska ta lite mindre av paprikapulver nästa gång, tyckte att den tog över smaken i vissa delar av baconsushi-rullen.
 
Länken till recepet som jag fick inspiration, klicka HÄR!
Hannah Margreta

Oj, va roligt att du provat något från facebook!
Inte ofta jag ser det!

Svar: Ja, eller hur! Jag var bara tvungen att testa den! :D
Pernilla von Nilsson