Fortfarande Alice

Det tog mig cirka fyra veckor att läsa ut den boken! Jag brukar egentligen kunna läsa en bok klar på några dagar eller en vecka men det gjorde jag inte här gången...?! Det beror nog på min rastlöshet eller hade så stort behov av att tömma min energi genom att röra mig inte sitta på den röda fåtöljen och läsa bok ;)

Boken handlar om en kvinna i ungefär 50 års ålder ficke tidig alzheimer sjukdom. Det är så sorgligt och fruktansvärt att läsa boken. Den beskrev hur kvinnans liv blev när hon har fått tidig alzheimer sjukdom och hur sjukdomen åt upp henne levande långsam. Kan ni tänka er att ni plösligt glömma någon person som ni älskar eller har inte länge förmåga att äta eller läsa? Jag skulle hellre dö innan jag tappar förmågan att tänka! Det finns en film också som är baserad på bokens berättelse. Jag tänker kolla på den någon gång under veckan!

Har ni någon släkting som har alzheimer sjukdom?