Kycklinghjärta- och bacongryta med lite sting

 
En härlig gryta! Det fanns sting i grytan med kycklinghjärta och bacon. Jag gillar det!
Min mamma tog upp ett påse från frysen och hon trodde att det var något kött. Jag smsade henne och frågade varför tog du upp kycklinghjärta från frysen...jag visste att mamma är inte så förtjust i dem.
Hon svarade "åh trodde det var kött". Någon som ser verkligen dålig ;)
 
Jag sökte efter bra recept. Fann ett och tyckte att det behövs mera kryddor till receptet. Jag lade till chiliflingor och torkad basilika. Chiliflingor gjorde succé i grytan!
 
Du behöver:
250 g kycklinghjärta
1/2 paket bacon
1 dl vispgrädde

1/2 röd paprika
0,25 msk gurkmeja
0,5 tsk malen ingefära
0,5 tsk chiliflingor
1 tsk torkad basilika
Salt
Peppar
Smör att steka i
 
Gör så här:

Skär bacon i bitar och stek tillsammans med hackade hjärtan i smör tills vattnet kokat bort helt.

Blanda i resterande ingredienser och koka ihop i runt 5-10 minuter.

rememberthiis.blogg.se

Låter gott :D