Helgens maträtter!

 
En super enkel sallad till söndag-lunch. Den bestod av babyspenat, soltorkade tomater, varmrökt lax och blåmögelost i smulor. Herrejösses...så bra kombination! Det är ibland roligt att plocka ihop en egen sallad efter vad man är sugen på eller vad det finns i kylskåp :D
 
 
Mamma har fiskat upp massor kräftor vid Askersund för några veckor sedan. Vi bestämde oss att det bli en kräftskiva till för oss på Edesön. Det blev av på lördag kväll...kräftor smakade gudomliga med hemgjord majonnäs! Jag njöt av varje kräftor som satt på min tunga ;) Vi har fortfarande massor av kräftor i frysen. Det är bara ta upp dem och äta när vi vill!
 
 
Jag lovar er att de är sista bilder för dag!!! :D Ni kan se själv att jag åt LCHF pannkakor med vispgrädde, hallon och kanel? LCHF pannkakor är alltid bra och mättande. Extra gott med hallon, vispgrädde och kanel till! Receptet bestod av ägg och créme fraiche. Jaaa bara två st ingredienser! :D Pannkakorna åt jag till fredag lunch efter har handlat hem ett par fina svarta skor och två flaskor roséviner.