Stolt fjällskivling till middagen

Vädret var så dåligt idag, hela dag! Vivvi tittade surt på mig när vi var ute. Jag tecknade till henne, "Vi måste gå ut för att du behöver gå på toa och jag vill hitta svampar till min middag"😉

Hon gick så långsamt som en...sköldpadda! Jag ropade på henne rätt många gånger, hon struntade i att trava ikapp😅
Jag plockade olika sorters svampar som fanns i skogen. Åt också lite blåbär men de var ganska vattniga så smakade inte gott🙈
När vi var under 1 km från stugan då fann jag stolt fjällskivling!!! Första gång såg jag en riktig stor och fin! Den doftade så gott när jag stekte i stekpannan😍
Skogen, tack för en riktig god middag👌👌👌😄

Vem är mest gladaste på bilden?😉
Stolt fjällskivling!
Jaaa jag var så glad när jag fann den!👌😄
Hemgjorda köttbullar och blomkål med fjällskivlingsås(svampsås)😍
Hade salt, svartpeppar och spiskummin i mina köttbullar. Oh och en ägg!
Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Vilket fint fynd! Och gott med hemmagjorda köttbullar :D

Svar: Jag hittade fjällig bläcksvamp imorse! Perfekt till min lunch 👌😄
Pernilla Evasdotter