En lärodom år

Tog bilden igår när jag gick på en promenad på min lunchrast, vädret var fint och kallt!

Jag doppar min mörkchoklad bit i mitt heta te. Chokladen hade chili som smaksätt. Den smakar…hett och juligt. Chili passar bra till när det är jul eftersom man känna värme och hett i själen.

Jag sitter ensam på kontoret. Det är tyst och tomt här. Ingen annan sitter vid datorn och är lika morgontrött som jag. Jag tittar ut fönstret, det är beckmörkt därute och jag valde inte att tända ljus härinne. Jag orkar inte. Jag har ingen kraft kvar till att ta fram tändsticksask och tända några ljus även om det är mysigt med levande ljus.

Jag har jobbat ihjäl mig så det finns knappt kraft kvar att le. Har ingen ork att känna glädje. Lycka. Jag föll ihop och grät. Det finns ett citat som jag har sett tidigare. ”Den som gråter, gråter oftast inte för att den är svag utan för att den har varit stark för länge”. Jösses så bra…! Jag har stått och kämpat för länge så jag hade inte ork kvar att stå med ett leende på läpparna länge.

22 december 2017…det har varit ett lärorikt år. Båda gott och ont. Jag är glad att jag lever fortfarande och är omtyckt av några som jag tycker om.

Ungefär om 5 timmar besöker jag Stockholm och fira julen tillsammans med nära & kära dessutom träffa min fina Vivvi…jösses jag fäller nyss några tårar…! Jag har saknat henne jättemycket och mest när jag behövde henne! Hon är en otrolig fin hund som betyder mycket för mig. Det ska bli underbart att få träffa henne igen efter en vecka!