Hallonmuffins med vaniljgrädde

 Wilda kom på besök för att äta lunch med mig. Jag var ledig från jobb idag så det är lite trist att sitta hemma och käka lunch ensam. Skönt att någon var också ledig och kunde göra mig sällskap! Hon påminde mig att hon älskade min LCHF hallonpaj med grädde. Jag kom på att jag har sett recept på hallonmuffins istället som jag har velat testa någon gång. Vi bestämde oss att testa baka hallonmuffins här gången! :D Betyg blev nog 5 av 5 och hoppas hon tycker det också!
 
Innan serveringen! Foto och bild: Wilda!

Du behöver:

25 gram smör
1 ägg
½ dl vispgrädde
1 dl mandelmjöl
1 msk kokosmjöl
½ tsk bakpulver
1 krm vaniljpulver
Ca 2 dl frysta hallon

Gör så här:

Sätt ugnen på 175 grader och smält smöret. Blanda alla torra ingredienser och blanda med äggen och vispgrädde (ovispad). Häll i smöret och rör om. Blanda ev. hallonen med lite extra sötning och häll i smeten. Rör försiktigt. Fördela smeten i muffinsformar och grädda mitt i ugnen i ca 20-25 minuter. Du bestämmer själv om vill ha vispad vaniljgrädde till de muffins eller inte :)