Omega 3

 
Jag har bestämt mig att börja med omega 3 istället för vanligt läkemedel mot ADHD. Varför? Jo, jag vill ju inte leva på onaturliga produkter och få de i mig när det finns andra bättre dessutom naturliga. Omega 3 har bidrat massor saker som till exempel att minskar ADHD-sympton, visar tydlig lindring av depression med tillskott av omega 3 och möjligen kan omega 3 bromsa försämring något vid lindrig demens. Det finns mera sjukdomar som har minskat på grund av tillskott omega 3.
 
http://www.kostdoktorn.se/omega-3#hjarnan
 

Vi behöver fiskfetter för optimal hälsa i hjärnan och kroppen i övrigt. Omega-3 har i vetenskapliga studier visat på en rad positiva hälsoeffekter som:

  • sänkning av blodfetter och blodtryck och minskad risk för hjärt- och kärlsjukdomar
  • bibehåller blodkärlens elasticitet (bra för blodcirkulationen)
  • hjärnans kapacitet förbättras
  • ökar mängden serotonin (en må bra-substans) i hjärnan och lindrar depressioner
  • bekämpar inflammationer i hjärnans celler och blodkärl
  • cellmembranen blir mer mjuka och elastiska
 
Lesscarbs, en kvinna som är kostrådgivare inom LCHF ramen och driver en blogg med massor av goda&bra recept. Hon har tagit upp om omega 3. Jag har läst och blev fundersam om det där hon skrev stämmer eller inte. Jag fick läsa flera källor om omega 3, jag blev rätt ställd över att omega 3 hjälper mot många saker som vi valde att använda läkemedel istället. Usch för läkemedelsindustrin!