Enastående middag på Bruntegården

När jag ville få fram ett bra par ord om restaurangen men det finns inga för att den var så väldig bra! Vet inte om otrolig eller enastående eller magisk eller super eller makalös eller lysande eller oöverträffad eller fenomenal passar till middagen på den restaurangen.

Jag väljer nog…makalös eller oöverträffad! Jag har fått tips om en annan restaurang vid namn Big Street som ligger i Rättvik. Den är en amerikansk med goda grillade maträtter, som till exempel 200g marinerad grillad fläskkarré eller 200g marinerad lättrökt fläskkarré med extra tillbehör som till exempel lökringar, grillade grönsaker och så vidare.

Jag sökte vidare med hjälp av appen som hette ”Yelp”. Fann en annan finare och lyxare som finns i Rättvik också. Jag ville inte att vi skulle äta middagen i Tällberg igen. Vi har ju varit där hela förmiddagen. Jag bokade ett bord för två klockan sju på kvällen. Kikade snabbt på menyn, det såg gott och spännande ut!

 En riktig glad mamma vid bordet!
 
Karl johansvampskum med rökt torkad ren från Jilli. Jösses...jag dog nästan! Så makalös god!
 
 Lax och forellrom från Älvdalen, ämnesgurka, bryntsmör, ättika, ärtsoja. Den var annorlunda och god. Mamma älskade rätten!
 
Halv blods wagyu från Nordisk wagyu, karl johansvamp från Rättviks skogar. Jag har aldrig smakat köttet tidigare, köttet var speciellt och kom egentligen från Japan alltså nötkreatur finns bara i Japan om jag har läst rätt nu. Karl johansvamp crème var höjdare! 
 
Renkalvsinnanlår från Jillie, grillad purjolök, röktmärg, trattkantareller, lingon. Jag gillade rätten men ingen slår första och tredje! 
 
Vi skulle egentligen få Svenska höst äpplen, vanilj, mandel men jag bad om att få byta till ost istället. Ja, vi fick det! Speciell smak och passade utmärkt ihop med fikon marmelad. 
 
Här satt jag och har målat rött på mina läppar! Visst att det är snyggt på mig?! :D