Experimenterade fram en god sås!

 
Hemmagjord majonnäs med smak av brynt gul lök! Jösses, jag är så kär i den såsen! Jag chansade att ha finhackad brynt till hemmagjord majonnäs. Jag har aldrig testat det tidigare. Jag blev fundersam om majonnäsen skulle bli förstörd på grund av värmen. Jag mixade ändå och provsmakade. Det var festligt i munnen! Jag ångrade inte mig att jag tog risken :D
 
Jag hade bara 1 hel ägg, 1 msk dijonsenap, ca 2 dl neutrala rapsolja och en hel gul lök(finhacka och bryna de tills de är gyllnebruna)
 
Lägg ägg, senap, vinäger, salt och peppar i en hög smal bunke. Sätt stavmixer i botten av bunken och börja mixa hög effekt. Häll långsamt i oljan och fortsätt mixa tills majonnäsen är tjock och härlig. 
Klart!
 
Den håller i en lufttät burk i flera veckor!
 
 
Såsen passade perfekt till baconlindad strimlad kycklingbröstfilé och sallad på en fredagskväll!