Tårtan lyste upp på en lördag

 

Det var en riktig god tårta som var fri från gluten, socker och mejeri! Jag hittade ett café i Falun som göra olika bakelser, kakor, tårtor, bullar och soppor som är fri från gluten eller socker eller mejeri. Det där passar mig jättebra som äter inte gluten, socker och mejeri alls. 

Min fina mormor fyllde 85 år i tisdags, jag ville få uppvakta henne med någonting så det fick bli en tårta som vi alla kan äta. Morföräldrar var förtjusta i tårtan! Jag kan visst pusta ut att de gillade tårtan ;)

Jag bad bagaren att ha endast mandelmjöl eller kokosnötsmjöl samt. hallon och björnbär. Fick veta att de ersätta vanlig grädde till kokosgrädde. Jag tänkte bara "Yes, vad bra så jag kan äta en bit utan att må dålig sen!" :D

Isabell Hedberg

Så otroligt fin, ser god ut :D
Hoppas du får en fin kväll :)
Kram!

yasmine

Wow, den ser ju amazing ut!! Den skulle passa mig som varken kan äta vanlig tårta eller mår bra/gillar vanlig tårta heller!

Svar: Du får visst åka till Falun och ät en tårtbit hos de! :D
Pernilla Evasdotter