Två tjejer kom och gjorde helgen till ett äventyr!

Vi i bilen och åkte till Falun utan de visste om det. Linnéa frågade varför är det så lång att åka till Bondens egen marknad och jag svarade ja den ligger ju i Falun. En timmes bilresa haha!
Vi passade på att besöka Falun gruva. Jösses så fin, skulle vilja gå ner och ta en titt men regn kom så vi skyndade oss hemåt istället för bli blöta.
Man kan ju se att det där är en koppargruva på grund av färg röd!
Jag skrattade när Vivvi blev så förvånad över att pölarna var djupa. Hon höll på att klev i men hann undvika ;)
Vi gick upp till ett ställe som man kan läsa olika fakta om Bergsuv, få en bättre utsikt över gruvan och även lite mera fakta om gruvan och så vidare.
Vi gick till en annan sida av gruvan som hade också ett annat ställe alltså utsikt fast annat håll. Där stod vi och ta en massa bilder! Min mobil dog så vi använde Wilda's mobil under hela vistelsen. 
Senare på kvällen efter vistelsen i Falun åt vi plockmat och goda viner till. Jösses...jag älskar plockmat! Våra plockmat bestod av: Vitmögelost, en annan sort ost(namn på den minns jag inte), prosciutto, två olika sorter av salami, bacon, jordgubbar, soltorkade tomater och kex. Jag drack Cava till den och de drack rosé & öl osv.
En riktig skrattkväll var det också efteråt plockmaten! Idag har jag verkligen träningsvärk i mage efter av all skratt! :D
norrbotten emma

härliga bilder =)

ha de bäst
kram