Toppenbra helg i Stockholm!

 
I fredags åkte jag och Daysi ner till Stockholm. Jag har saknat min mamma väldigt mycket, skönt att få träffa henne igen! Daysi fyllde 8 år också så vi gick ut på en promenad runt Magelungen(Farsta). Bad mamma att ta fina bilder på oss tillsammans. Visst att den bilden är fin?! :D
 
 
Det var en kul också jobbig vistelse i skogen på lördag med mamma och Daysi! Jag förslog att vi kan komma ut till skogen och grilla. Mamma gillade idén! Vi köpte mat till grillning, tog med alla som vi behöver. Vi hade bestick och tallrikar här gången! :D Vi köpte engångsgrill. Lättare och spar plats alltså packning till bilen. Vi letade efter ställe att grilla. Det blev Små-Dalarö, nära hotellet. Trevligt ställe! När vi skulle börja tända...det gick åt skogen! Ingenting hände...vi kämpade i 1,5 h...sen fick vi glöden! Vi försökte med wellpapper, papper, löv, torra grenar och två st tändask...jösses men maten var god! Där låg mamma och fick blöta puss från Daysi haha ;)
Senare på kvällen träffade jag Wilda och Linnéa efter en lång tid! Vi åt väldig god middag som kostade endast 70 kr...Willys är visst bra och billigt! :D Det var en mysig och trevlig kväll med dem båda! <3
 
 
Där låg hon och var helt slut efter en intensiv helg...! Hon fick smaka några pizzabitar från mig. Jag och han var sugen på pizza så vi lagade pizzan. Vi hade salami med smak av vitlök, skivad champinjoner och en massa ost på! Det hände en lite kul grej när han kom med maten. Jag skrev ner matlistan, det där stod "pepperoni" men han köpte hem..."peperoni"...det där är en...spanskpeppar som brukar kallas också för feferoni. Hahaha! Jag smakade en och gillade inte de så mycket ;) 
 
Hon, min Daysi är en underbar hund och jag kan inte tänka mig ett liv utan henne!