Ett år sedan jag flyttade hit till Leksand

Lunch med mina bästa arbetskollegor i trädgården!

Redan ett år sedan...jag minns fortfarande den dagen. Jag tvingade faktiskt min pappa att körde upp med mina saker, cykel och mig. Det förekom ett uppror från honom. Han tyckte att jag hade fattat ett dåligt beslut. Att börja jobba i Leksand, bo mitt i skogen tillsammans med Vivvi och ingen bil. Han höll på att kidnappa mig och köra tillbaka till Stockholm med mig i bilen. Jag tvingade honom att åka hem och lämnade oss kvar i Alvik. Alvik var mitt första hem i Leksand, en liten fin by i kommunen. Jag hyrde stugan av en släkt. Fyra månader senare fick jag tillsvidareanställning så det var dags att leta efter nytt boende. Jag fick napp på en gång, stugan ligger i Hjortnäs. En förra denna bagarstuga som hade renoverats om till ett snyggt dessutom väldigt charmigt hus! Hjortnäs är ett väldigt fint område eller rättare sagt en mysig by. 9 månader sedan jag flyttade till Hjortnäs och jag tänker bo där tills jag hittar ett hus att köpa.

 

Jag ångrar inte mig att hade ansökt jobbet dessutom flyttade till Leksand. Absolut inte!!!