Närproducerade brunch!

Ägg från grannen, rökt bacon från Rältagården, svamp från skogen i närheten, ost från Jämtland.

Att bo ute på landet har sina massor fördelar! Alla råvaror som jag lagar och bli mat till mig också Daysi kommer från lokala bönder i närheten. Snack om en lyx i livet. Jag ska inte klaga för att inte många kan ha så här som jag. Jag har funderat intensivt på att ta över eller köpa hönor från min hyresvärd. Han har tänkt gett bort de till hans bror som har redan en större hönsgård. Men det finns några nackdelar med det. Vem sköter de när jag är bort på semester eller uppdrag från jobbet? Det kan hända att jag resa bort i 2 till 6 veckor. Hönor kommer att svälta till död utan föda och smuts. Vad tror ni? Ska jag ändå prova och se om det fungera bra eller strunta i hela idén?