Bilden säger mig en sak- Ålder har en viss betydelse.

Vivvi är 11 och halvt år gammal. Hon har haft det rätt besvärligt med artros. Artros spökade. Jag försökte få henne vila så mycket som möjligt men det är inte lätt när hon är så livlig av sig. Hon uppför sig som en 5 årig trots hennes höga ålder. Hon lekte och skruttade runt utan att visa några tecken om hon har ont. Hon haltade väldigt mycket när hon trava eller skritta. Drygt att se henne haltade omkring…!

Idag kom mirakel från ingenstans. Hon haltar inte alls på morgonpromenad idag, jag undrade om jag såg rätt. Ja, hon haltar inte länge. Jag håller tummarna att gurkmeja har gjort underverk!

Varför ska man äta gurkmeja?
Därför att det är ett av de starkaste antiinflammatoriska ämnena som finns! Gurkmeja är en av de mest spännande örter som finns eftersom det finns närmare 7 000 vetenskapliga studier publicerade på den aktiva ingrediensen curcumin. Den har flera läkande egenskaper och är en mycket kraftig antioxidant som är tio gånger starkare än vitaminer.

Lovisa

Så fin hon är! : ) Hoppas att hon inte får tillbaka sina besvär!

Svar: Tack att du tycker hon är fin! :D Ja, vi håller tummarna att artros inte spökar snart igen...
Pernilla Evasdotter

MADDISENJ.SE

vilken sötnos!!

Svar: Ja eller hur?! :D
Pernilla Evasdotter

Jennie

vad skönt att vivvi inte haltade! vilken sötnos förresten!

Svar: Ja, jag kunde andas ut och tack att du tycker hon är en sötnos! :D
Pernilla Evasdotter

Frökentv (@frokentv)

vilken söt bild :D

Svar: Yes tack! :D
Pernilla Evasdotter

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Mysig bild! Hoppas att hon fortsätter att må bättre :)

Svar: Ja, det är en mysig och harmonisk bild! :D
Pernilla Evasdotter

sarah

fin hund

Svar: Tack!
Pernilla Evasdotter

Linn Fagerholm

Hoppas det håller sig. Hundar är dom bästa vännerna man kan ha! <3

Svar: Så länge hon mår bra nu :) Ja rätt!😍
Pernilla Evasdotter

Amanda Niclasson

Åh vilken söt!

Svar: Tack!
Pernilla Evasdotter

Emma

Vad fin hon är!! Jag hejar på att gurkmejan gör det den ska!!

Svar: Tack! Jag hoppas också det! :D
Pernilla Evasdotter

yasmine

Åååh, men fina!!!
Hoppas att det fortsätter bli bättre och håller i sig!
Hur blandade ni gurkmeja i hennes kost?

Svar: Vivvi tackar! :DJag har slutat med att ge henne gurkmeja för att hon ska kunna behöva skapa egna vita blodkoppar i hennes kropp. Jag brukade blötlägga hennes torrfoder tillsammans med 1 tsk malen ekologisk gurkmeja. 1 dl torrfoder behöver ca 0,5 dl vatten och blötlägga i minst 30 minuter :)
Pernilla Evasdotter

Mikaela

Så underbart om gurkmejan gjort så stor skillnad :D

Svar: Ja, gurkmeja är fantastisk! :D
Pernilla Evasdotter

Longevity - en blogg om hälsa

Gurkmeja är superbra för leder

Svar: Det stämmer!
Pernilla Evasdotter

My

Men ååååh så fin!! Hoppas gurkmejan blir mirakelmedicinen för henne :)

Svar: Vivvi tackar! Ja, den jag kommer att använda igen om artros spökar igen :)
Pernilla Evasdotter

skitnerer.blogg.se

Men vilken liten gos! Vad roligt att/om gurkmejan funkar både på djur och människor :)

Svar: Ja hon är en sötnos! Ja, jag är så glad att gurkmeja fungerar på båda människor och djur!
Pernilla Evasdotter

Emiza

Vilken sötnos

Svar: Ja hon är en sötnos :D
Pernilla Evasdotter

Andreas

Vilken noooos ! :D

Svar: Ja eller Hur?!
Pernilla Evasdotter

Dess

Vilken härlig bild på din hund! Hoppas hon slipper ha ont i framtiden.
Och sedan vill jag säga att du har en härlig blogg, personlig :)

Svar: Så länge hon har inte ont och skuttar runt i snön! :D Åh vad kul att du gillar min blogg!
Pernilla Evasdotter

Matilda

Använt grukmeja på hästarna i förkylningstider och det gjorde susen med, överlägset!

Svar: Yes, gurkmeja är fantastisk!
Pernilla Evasdotter

sandra

Såå fin <3

Svar: Tack!!💖
Pernilla Evasdotter

Linnéa

Söt! :)

Svar: Ja hon är det😍
Pernilla Evasdotter

Elsa

åhh håller tummarna för att det håller i sig!

/mvh blivande storkonsument av gurkmeja

Svar: Hon har inte ont länge så gurkmeja har gjort sitt jobb👏🏻😃
Pernilla Evasdotter

Sara Ekman

Åh så fin! Skönt att det hjälpt, hoppas hon håller sig bra <3

Svar: Jag håller tummarna också👏🏻😊
Pernilla Evasdotter

Michelle

Men vilken sötnos <3

Svar: Åh tack!
Pernilla Evasdotter

Emelie Linnea

så söt!

Svar: Tack!
Pernilla Evasdotter

evelinaeleonora.blogg.se

Gurkmeja nu står på min att handla-lista!!

Svar: Yesyes, du kommer att märka skillnaden inom några veckor. Ha tålamod! :D Ingen ske på en dygn hehe!
Pernilla Evasdotter

http://veckomagasinet.com/category/kungafamiljen/

världens sötaste vovve

Erika

Så fin hon är! Hoppas verkligen det är gurkmejan som gjort skillnad.
Fina tatueringar du har i headern, vill gärna med ha en stor på ryggen men gör ju så ont haha, har en med maskin och en med bambu, så stor skillnad

Maria

Å jag ääälskar gurkmeja och föredrar verkligen naturliga vägar till läkande. Vad fint att se att du prövar det med och på hunden, bra tips och lycka till <3 Jättefin hund!

Sara

Hoppas att det bara blir bättre från och med nu. <3

Dupljaja

Vilken söt bild =)

Lina

Vilken söt bild! Hoppas din hund får fortsätta må bra!

Jennifer

Nää vad söt!!