Färska blåbär från Sälen

Receptet: 1 dl färska blåbär från skogen i Sälen, 1 dl jordgubbar, 1 dl kokosmjölk och 1/2 tsk kardemumma

God morgon på er alla!

Igår kom vi framme till Sälen vid fyra tiden. Resan tog ungefär 7 timmar! Vivvi var duktig och höll sig nära till mig hela tiden. Skönt så jag slapp bråka med henne eller lugna ned henne under resan. 
Jag åt svampstuvning och hallon smoothie till middag. Jag hittade svamp vid vägen hit till stugan. En utmärkt middag tänkte jag! :D
Efter gick jag och Vivvi ut i skogen. Jag var så förbryllad över det finns så mycket blåbär i skogen! De är stora och saftiga!😍
Jag plockade tills den lilla hinken är full. Det blir ju jättebra så jag får en massa antioxidanter i mig.

"Blåbär är späckade med antioxidanter– kroppens egen ”rostskyddsbehandling” som bromsar oxidation i cellerna. Antioxidanter bekämpar de skadliga fria radikalerna och anses centrala för ett långt, hälsosamt liv. Dessutom är blåbär rika på både kostfibrer och nyttiga mineraler som kalium, fosfor, kalcium och magnesium."


NORRSKEN EMMA

gott gotti gott gott! =)

ha de bäst

Svar: Tack och detsamma!
Pernilla Evasdotter

Jelly

Åh, det ser så gott ut!

Svar: Det var otroligt gott med sting av kardemumma i!
Pernilla Evasdotter