November har kommit!

 

Oj...tiden rusar iväg och det är bara ungefär en månad kvar till december. Låt oss fira Halloween först och sen kan julen komma med storm! ;)

Brukar ni fira Halloween som till exempel klä ut er, äta pumpasoppa och titta på otäcka filmer?

Jag ska ordna en mysig Halloweenfest hemma hos min mamma i Stockholm. Det ska bli kul och jag kommer att laga goda mat till festen. Jag har fått recept på LCHF chokladcheesecake av min moster. Jag har tänkt byta ut finhackade hasselnötter till finhackade rostade pumpakärnor (från halloweenpumpor)! Vill att den tårtan ska ha smak av pumpa :D Jag kommer att ta bild och skriva recept efter har bakat den. Håll utkik efter detta inlägget!

yasmine

Jag firar aldrig Halloween!! Vet inte, men tycker det e lite...töntigt (iaf för mig haha) Jag e halvamerikan, så det kanske beror på att jag tycker inte att det alls är samma sak när det firas i Sverige i jämförelse liksom...
Däremot firar jag Thanksgiving! =) Med pumpapaj (pumpapuré i pajen!)

Svar: Jag kan hålla med dig att amerikaner satsa mycket på sådana högtider! Jag är alltid imponerad över hur de lägga tid och pengar på de ;DThanksgiving är fin och mysig att fira tycker jag!
Pernilla Evasdotter

yasmine

svar: Ja men de är bra på det också! Det e inget jämfört med i Sverige...det bleknar i jämförelse hehe =)

Ja, thanksgiving e mysigt tkr jag me!

Svar: Hur firar man thanksgiving då? :)
Pernilla Evasdotter