Ägg från en gård

Usch det är inte så fint väder idag. Jag släpade Vivvi med mig nyligen på en morgonpromenad. Hon är sällan glad när det är blött. Jag misstänker att hon har inte förstått att vi har flyttat upp till Dalarna som tenderar att ha rätt dåligt väder när det är höst ;)


Jag har äntligen hittat en gård i Almo. Ett gamla par har 15 st hönor, de äter endast rester och frö. Jag gillar deras ägg! Så gul och stor. Det känner också bra i hjärtat att de hönorna har det bra och får bra mat! Så det innebär att jag får bra näringsämne i mig av deras ägg :D

Ha en trevlig torsdag och hoppas ni harett bättre väder hemma hos er!

Wilda

Samma hos mamma i Fränsta! Hon köper alltid ägg från hennes bästa vän som har 10 hönor tror jag😍

Svar: Åh det är ju bra!😍👏
Pernilla Evasdotter

ejmis

Hemägg är det bästa!

Svar: Ja du har rätt!😃
Pernilla Evasdotter