Storön vid Alvik runt

Vivvi hittade nog en ekorre att skälla uppe i trädet!
 
Stannade vid en liten sandstrand som fanns på Storön, där hittade Vivvi en klumpig trä att tugga på :)
 
Yesyes äntligen hittade jag några fina trattkantareller i skogen! :D
 
Jösses vilken en riktig lång promenad det blev! Hela tre timmar och 40 minuter...Jag bestämde mig ganska i sista minuten att besöka Storön som ligger i Alvik område. Det finns en vandringsled som heter Alviken runt som passerar Storön. Jag och Vivvi gick dit. Båten fanns alltså man kan ro över sjön till annan sida(Siljansnäs) men jag kunde inte få loss båten från stranden haha! :D
Ja, det är fint väder här i Leksand efter en lång tid...det har varit kasst väder för det mesta och massa med regn! Det är så härligt med solen som skiner dessutom massor fina färger som lyser upp i naturen. Hösten kan vara vacker ibland! Just nu ligger Vivvi utmattad i soffan efter promenaden ;)