Ett spontant besök till Örsjön (Dalarna)

Jag frågade min mamma om hon ville grilla ute på sjön någonstans i skogen alltså utanför Sälen. Hon gillade min idé. Vi började packa ner mat, köpte dyra grillkorv och tog med grill&kol. Vi glömde bestick, tallrikar och…ja det var bara de som orsakade till att vi var tvungen att äta med händerna därute på sjön! Jag fattar inte fortfarande hur kunde vi glömma ganska viktiga saker till maten haha!

Vi körde ut från Sälen området, kom fram till en sjö som heter Örsjön. Cirka en timme bort från stugan. Vi började grilla. Mina korvar var så starka men goda!  Jag grillade också brie tillsammans med körsbärstomater i aluminiumfolie. Ojoj, de smakade så bra ihop! Mamma åt grillad banan med choklad inuti. Vi drack te till de. Daysi frös…det berodde nog på att hon röra inte på sig lika mycket när vi vandrat på fjällen igår.