En underbar söndag med morföräldrar och mor

(null)

Klockan visade lite efter åtta på morgonen. Mamma hissade upp rullgardin i sovrummet. Daysi väckte mig med blöta pussar. Solen lyste in till rummet, snön glittrade så vackert och himlen var så blå! 
Jag gick ut med Daysi på en morgonpromenad i detta härligt väder. Ångrade mig att inte hade termobyxor på mig...jag har inte förstått ännu att jag bor i Dalarna inte i Stockholm länge haha!
När vi kom tillbaka hem då satt jag och mamma i köket. Vi försökte bestämma oss om vi ska åka iväg till Siljan Konditori för att äta deras berömda brunch eller göra det själv här hemma hos mig. Vi bestämde oss att det bli hemmagjord brunch och bjöd hem morföräldrar.
Jag stod vid spisen och lagade en massa mat som ska räcka till 4 personer. Oj det blev en del mat på bordet som kunde räcka till 6 personer!

(null)
Jag lagade pannkakor med mandelmjöl, ostfrallor, bacon, kokta ägg, vispad vaniljgrädde, tinade hallon, grönsaker, ost, lufttorkad skinka och te!

(null)
Glada personer vid bordet! De var så uppspelta efter att få smaka min brunch!😍

Efter brunch gick jag och mamma ut med Daysi på en promenad vid vattnet som är is nu. Jösses...vädret var så fint! Snön glittrade i våra ögon. Daysi skuttade runt med glädjen! Det är så häääärligt att se henne så här lycklig då vet jag att jag har gjort ett bra jobb och ska fortsätta med det!👏🏻😍
(null)

(null)

(null)