Nyskapande verk!

 

Jag har köpt hem en hängkorg men hade ett problem när jag kom hem med den. D

et finns ingen krok på taket som hängkorg kan hänga på. Jag försökte lista ut och komma på någon bättre lösning. Dagar gick och en dag kom jag på att man egentligen kan sätta dit en lång tjock träpinne. Jag har tänkt på en vanlig finslipad träpinne men sen tyckte jag att det är trist och smaklös! Dessutom kostar nog en del alltså köpa pinnen och färg. Då tänkte jag varför inte ta någon gren från naturen. Jag och Daysi gick ut i skogen i söndags. Jag fick ju inte kapa ner någon trädgren på grund av mark eller skogen eller tomt är inte min. Vi gick en bit in i skogen då fann jag en gren som har fallit ner på marken själv och torkat. JÖSSES, så bra tänkte jag! Ännu mer eftersom trädgrenen är björk! Jag bar hem den, tur att den var inte så tung men lite komplicerat när jag hade Daysi med mig som måste vara kopplad hela tiden annars springa hon iväg när det passar henne hehe!

 

Sen försökte jag sätta upp den och få den på plats. Pyntade med ljusslingan som jag hade på trappräcke förut upp till mitt sovrum & vardagsrum.

Jag är så himla nöjd med mitt senaste projekt!!!