Hemmagjorda fläsksvålar

 
Svål som fanns på helgskinka har varit i ugnen. Cirka 20-30 minuter i 225 grader. Jösses så gudomligt gott och perfekt fettdepå även också FET tilltugg!
 

Jag fick inspiration från en blogg, att göra egna fläsksvålar och det var inte så svårt! Jag hade inte de riktigt knapriga utan väldiga mjuk i konsistens. Jag älskade smaken, det är något som jag ska göra om igen till julen! Jösses, jag längtar dit och knarpa mig i de!

https://systrarnaeisenman.ellematovin.se/krispig-flasksval/

"I ugnen: Värm ugnen till 225 grader. Se till att svålen är så torr som möjligt och skär den sedan i ca 1 cm breda strimlor. Lägg ut strimlorna utan att de rör varandra på en plåt täckt med bakplåtspapper. Strö över lite salt. Grilla i ugnen i ca 25 minuter eller tills svålen är krispig och gyllenbrun. Rör om då och då."