Semester driver på vatten

Badade nere vid södra ön, Daysi gillade att hämta tång nere i vattnet och försökte fånga vågorna!

En vecka har gått, en vecka av min semester har försvunnit. Jag har tillbringat hela veckan på Edesön med Daysi. Ensam med henne. Det var också lite med folk på ön, man kan säga det är folktomt här på ön. Det är bästa jag vet! Lugnet flyter över min kropp med en speciell känsla. Jag känner lugnet tydligt så fort jag köra hit med båten. Båten gled på vattnet. Mitt ansikte möttes av varma vindar. Håret blev lite fuktigt av fuktighet som finns i luften. Några fåglar flög ikapp båten. Ljudet från motorn susade förbi mina öron. Vattnet var så stilla. Fridfullt och tystnad. Jag tittade upp. Himlen har sparkande rosa färger tillsammans med ljusblå. Båt gled snabbt och tyst på vattnet. Mitt ansikte möttes av frihet.

Livet på ön är härligt och jag gillar det. Min pappa frågade mig hela tiden om det var inte jobbigt att vara ensam. Ingen någon är här som jag kan prata, umgås med, krama, skratta med eller titta på.

Jag svarade lugnt med ett leende på läpparna. Jag behöver det, att vara ensam och finner lugnet i mig själv. Jag har haft det väldigt omständligt på sist tiden. Det är skönt att vara ensam på Edesön tillsammans med Daysi. Hon och jag båda behöver finna ro i själen. Pappa satt och stirrade på mig med sina blå ögon. Han tappade lite sin haka men vaknade tillbaka till livet. Jag vet inte om han tror på mig. Han föreställer sig att jag lider av ångest, ensamhet och tråkighet här. Haha! Visst, han får tro vad han vill men jag vet själv vad jag känner.

Jag ser fram emot de tre veckor till här på Edesön. Någon helg längre fram i juli, Linnéa ska komma på besök eller rättare sagt övernatta här! Det är hundra år sedan sist hon var här, det ska bli mysigt och återuppleva lite barndomsminnen med henne här!