Trött Daysi på en söndag

Idag är en söndag, vi har rätt till att slappa och dra ut tiden utan att någon börja säga till oss, vi borde göra nåt nyttigt än bara ligga i soffan framför tv. Jag tycker att det är så mysigt och fridfullt att se Daysi sova i soffan bredvid mig. Jag vet att hon har det bra. Jag vet att hon är älskad av mig. Jag vet att hon inte kan få det bättre än hos mig. Jag vet att hon är tacksam för har kommit hem till mig.💖

 

Imorgon är det min 3:e vecka från min semester, det är båda sorgligt men skönt att komma tillbaka till Leksand, jobbet och rutiner. Jag har börjat trött på att läsa många böcker! Jag har hunnit läsa ut fyra styck böcker på två veckor, det är inte normalt! Jag brukar aldrig kunna läsa ut en bok på en hela vecka haha! Semester har gjort något med mig kanske? Haha! 😉

 

Men när jag ska komma tillbaka till Leksand då har jag ganska fullt upp med att bygga upp hundgård, hämta hundkoja, olja mitt matbord, borra in mina ”hemmagjorda” vägghyllor och sätta upp ljusslingor. Mitt hem ska bli mer mysigare och hemtrevligt! När vägghyllorna är på plats så jag kan sätta dit böckerna, skönt att få packa upp de från lådan inne i garderob efter flera månaders frustrerande av att inte kan göra iordning i garderob.😲