En underbar helg på Rocklösa gård!

På fredag eftermiddagen åkte jag och Daysi ner till Rocklösa gård som ligger i Sörmland. En bit utanför Stjärnhov men ligger i Gnesta kommun. 
På lördagmorgon åt jag och min moster frukosten tillsammnas. Vi åt kokta ägg från hennes hönsgård med LCHF bröd som hon har bakat. Brödet var jättegott! Såklart att jag hade ost som pålägg ;)
 
Ni undrar säkert vad gjorde jag nere hos min moster på hennes bondgård? Jag hjälpte till med café, stod och lagade. Vädret bjöd på mycket sol också vindar så vi slapp svettas när vi sålde nygräddad våfflor med grädde och sylt. Vi sålde också kanelbullar, bountybollar, smörgåsar och drycker. Våfforna var slutsålt när det var runt en timme kvar till stängning! 
 
Jag och Daysi var slut efter har jobbat med försäljningen. Vädret var varmt så vi var inte pigga på en löprunda i skogen efter middagen. Vi myste tillsammans i solstolen medan middagen väntades i ugnen. 
 
på söndag gick vi runt och tittade på några djuren som väntade på sin frukost. Det har varit en mysig och skön helg hemma hos moster. Jag behövde få byta miljö, har ledsnat på skogen och kylan haha! Daysi trivs jättebra och saknar nog att vara där bland andra djuren! :D